معرفی بهترین ترجمه فارسی کتاب بافت شناسی جان کوئیرا 2021
27 فروردين 1402 ساعت 13 و 35 دقیقه
معرفی بهترین ترجمه فارسی کتاب بافت شناسی جان کوئیرا 2021




بهترین ترجمه کتاب بافت شناسی جان کوئیرا ویرایش شانزدهم جدید

مبحث بافت شناسی(histology) یکی از مباحث مهم در علم پزشکی است که عده‌ای آن را زیرمجموعه‌ای از مبحث آناتومی بشمار می‌آورند.
بافت شناسی به محققین این علم در شناخت چگونگی سازماندهی بافت ها در تمامی سطوح ساختاری، از سلولها و مواد بین سلولی گرفته تا اندام، یاری می‌رساند و کمک می‌کند تا ارتباط بین ساختار و علمکرد بدن را به خوبی درک کنند.
علم بافت شناسی با تکلیه بر تکنیکهای تصویر برداری پیشرفته برای تجزیه و تحلیل و شناسایی بافتها و ساختارهای موجود استفاده می‌کند.
این علم در واقع به بررسی میکروسکوپی بافت‌های بدن در زمینه تشکیل، ساختار و عملکرد می‌پردازد. از این رو به بافت شناسی آناتومی میکروسکوپی نیز گفته می‌شود.
در این بین یکی از  مهم‌ترین کتاب‌های درس بافت شناسی کتاب بافت شناسی پایه جان کوئیرا(Junqueira's Basic Histology) می‌باشد که جدیدترین ویرایش آن ویرایش شانزدهم این کتاب بوده و در سال 2021 منتشر شده است.
بافت شناسی  در واقع شاخه‌ای از زیست شناسی است که به مطالعه در زمینه ترکیب و ساختار بافت‌های گیاهی و جانوری و انسانی در ارتباط با عملکردهای تخصصی آنها می پردازد.
یکی از مواردی که باید به آن اشاره کرد این است که دو اصطلاح بافت شناسی و آناتومی میکروسکوپی گاهی به جای یکدیگر استفاده می شوند و این در حالیست که می توان تمایزی دقیق بین این دو علم قائل شد.
هدف اساسی بافت شناسی تعیین چگونگی سازماندهی بافت‌ها در تمام سطوح ساختاری، از سلول‌ها و مواد بین سلولی گرفته تا اندام‌ها است. و این درحالیست که آناتومی میکروسکوپی فقط با بافت‌ها سروکار دارد، زیرا آنها در نهادهای بزرگ‌تری مانند اندام‌ها و سیستم‌های اندام مانند سیستم‌های گردش خون و تولید مثل مرتب شده‌اند.

کتاب بافت شناسی جان کوئیرا 2021 همراه با اطلس رنگی

کتاب بافت شناسی جان کوئیرا 2021 در واقع شانزدهمین ویرایش کتاب(Junqueira's Basic Histology 16th Edition) است که حدودا به مدت 45 تا 50 سال به عنوان مهمترین رفرنس بافت شناسی برای دانشجویان پایه پزشکی و دندانپزشکی بشمار می‌آید. این کتاب در ایران نیز توسط انتشارات های سرشناس ترجمه شده است که در ادامه با بهترین ترجمه آن آشنا خواهید شد.

بهترین ترجمه فارسی کتاب جان کوئیرا 2021

با توجه به اینکه ترجمه‌های زیادی برای کتاب بافت جان کوئیرا 2021 وجود دارد انتخاب بهترین ترجمه این کتاب شاید تا حدودی سخت باشد از این رو سعی شده تا در این مطلب به معرفی بهترین ترجمه های کتاب بافت شناسی جان کوئیرا نوشته آنتونی مشر بپردازیم.

کتاب جان کوئیرا حسن زاده

به جرات می‌توان کتاب بافت شناسی جان کوئیرا ترجمه شده توسط دکتر غلامرضا حسن زاده را یکی از بهترین ترجمه های این کتاب پایه بافت شناسی دانست که توسط انتشارات ابن سینا ترجمه شده است. ترجمه بسیار ساده و روان و همچنین تصاویر متعدد و با کیفیت این کتاب، آن را به بهترین ترجمه فارسی کتاب بافت شناسی جان کوئیرا تبدیل کرده است.

کتاب بافت شناسی جان کوئیرا دکتر غلامرضا حسن زاده محصول انتشارات ابن سینا

 

کتاب بافت شناسی جان کوئیرا شیرازی 2021

کتاب بافت شناسی جان کوئیرا ترجمه دکتر رضا شیرازی را می‌توان از دیگر ترجمه های خوب و روانی دانست که با در اختیار داشتن تصاویر رنگی باعث سهولت در یادگیری مباحث خواهد شد این کتاب توسط انتشارات اندیشه رفیع منتشر شده است.

کتاب بافت شناسی جان کوئیرا نوبخت 2021

یکی دیگر از انتشارات هایی که بافت شناسی پایه جان کوئیرا را ترجمه کرده است انتشارات آرتین طب می‌باشد این کتاب به تلاش دکتر ملیحه نوبخت و همکاران ایشان ترجمه شده است و به عنوان یکی دیگر از پرفروش ترین ترجمه های این کتاب بشمار می‌رود.

خرید کتاب بافت شناسی جان کوئیرا دکتر ملیحه نوبخت محصول انتشارات آرتین طب

کتاب بافت شناسی جان کوئیرا عمیدی 2021 انتشارات حیدری

دکتر فردین عمیدی یکی دیگر از مترجمین کتاب بافت شناسی جان کوئیرا است که با همکاری انتشارات حیدری این کتاب را ترجمه کرده است.
استفاده از تصاویر باکیفیت و برخورداری از متنی سلیس و روان از ویژگیهای این ترجمه می‌باشد.

بهترین کتاب تست بافت شناسی کدام است و چرا؟

خب پس از آشنایی با بهترین ترجمه کتاب بافت جان کوئیرا وقت آن رسیده تا به معرفی بهترین کتاب تست برای درس بافت شناسی هم بپردازیم
دو مورد از بهترین کتاب ‌ها در زمینه تست بافت شناسی جان کوئیرا عبارتند از:

کتاب IQB بافت شناسی دکتر خلیلی

IQB بافت شناسی دکتر خلیلی یکی از بهترین کتاب‌ها در زمینه تست بافت شناسی می‌باشد که با در اختیار داشتن پاسخ‌های کاملا تشریحی انتخاب را برای داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد علوم تشریح و مهندسی بافت آسان کرده است.
کتاب IQb بافت شناسی خلیلی شامل سوالات ادوار گذشته آزمون ارشد وزارت بهداشت می‌باشد و همانطور که اشاره شد با بهره گیری از پاسخ‌های کاملا تشریحی درک سوالات را برای شما عزیزان آسان تر کرده است.

کتاب جعبه سیاه بافت شناسی موسسه سنا بهترین کتاب برای آزمون دکتری

یکی دیگر از بهترین کتاب ‌های تست بافت شناسی کتاب جعبه سیاه بافت شناسی بوده که توسط موسسه علمی سنا منتشر و با تلاش محمدهادی میراب تالیف و گردآوری شده است. این کتاب را می‌توان بهترین کتاب تست دکتری بافت شناسی بشمار آورد که از پاسخ‌نامه کاملا تشریحی بهرمند است.

 
دیدگاه های کاربران
برای این خبر دیدگاهی ثبت نشده است
ارسال دیدگاه

دیدگاه شما بعد از تایید توسط مدیریت در بین دیدگاه ها نمایش داده خواهد شد

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.