کتاب جنین شناسی پزشکی لانگمن دکتر شیرازی 2024
دسته بندی : جنین شناسی
فروشنده :
متین کتاب . مرکز فروش آنلاین کتاب پزشکی
زمان تحویل:
تهران همان روز - شهرستان 3 الی 4 روز کاری
350,000 تومان 280,000 تومان
  • ناشر : اندیشه رفیع
  • مترجم : دکتر رضا شیرازی
  • سال چاپ : فروشگاه اینترنتی متین کتاب آخرین چاپ منتشر شده از کتاب مورد نظر شما را ارائه می‌دهد
  • موارد بیشتر
معرفی اجمالی محصول

کتاب جنین شناسی لانگمن دکتر شیرازی 2024

کتاب جنین شناسی لانگمن دکتر شیرازی از محصولات انتشارات اندیشه رفیع بوده که با تلاش دکتر رضا شیرازی ترجمه شده است. این کتاب در کنار هدف خود که ارائه درک مناسبی از جنین شناسی و موارد بالینی مربوطه است، ویژگی مقرون به صرفه بودن یک کتاب مرجع را همراه با دیاگرام‌ها و تصاویر بالینی حفظ کرده است. در این کتاب با ارائه نمونه های بالینی متعدد ناشی از اختلالات روندهای تکوینی، برمفاهیم پایه جنین شناسی تاکیده گردیده است.

ویژگیهای کتاب جنین شناسی لانگمن ترجمه شیرازی

ویرایش جدید کتاب جنین شناسی لانگمن ترجمه شیرازی از ویژگیهای خاصی نسبت به ویرایش های گذشته خود بهرمند شده است، در این کتاب سازمان دهی مطالب در دو بخش صورت گرفته که بخش اول شامل نمای کلی از مراحل اولیه تکوین از گامتوژنزیس تا دوره رویانی است، در بخش اول، فصولی در مورد نحوه تکوین جفت و جنین، تشخیص قبل از تولد و ناهنجاری های مادرزادی گنجانده شده است و در بخش دوم آن، روندهای اساسی رویان زایی برای هر یک از دستگاه های بدن توصیف شده است.
هر فصل این کتاب علاوه بر توصیف روند تکوین طبیعی، دارای نکات بالینی در کادرهای مخصوص است. این بخش جهت نشان دادن مسائل بالینی جنین شناسی و تاکید بر اهمیت وقایع تکوینی مهم در به دنیا آمدن یک نوزاد سالم طراحی شده است.
همچنین برای به تصویر کشیدن این مفاهیم از تصاویر بالینی بیماران و شرح حال موارد استفاده شده است باید توجه داشته باشید که در ویرایش جدید کتاب جنین شناسی لانگمن ترجمه شیرازی حجم این مطالب افزایش یافته و بروز شده است.
از آنجایی که علم ژنتیک و بیولوژی مولکولی از اهمیت روزافزونی بهرمند است، در این کتاب نیز به این دو مبحث توجه ویژه ای شده به طوریکه در فصل اول مقدمه ای در ارتباط با روندهای مولکولی ارائه گشته و اصطلاحات مهم ژنتیک و بیولوژی مولکولی مورد بحث قرار گرفته‌اند. 
یکی دیگر از مهمترین ویژگیهای کتاب جنین شناسی لانگمن شیرازی وجود خلاصه ای از مطالب تدریس شده هر فصل در انتهای آن است که نگاهی ویژه بر روی مطالب مهم کلیدی خود دارد.

کتاب جنین شناسی لانگمن شیرازی 

علم جنین شناسی یکی از پایه‌ای ترین و اساسی ترین دانش های بشری برای درک نحوه تکوین ساختار و عملکرد بدن انسان است. به همین دلیل مطالعه این شاخه از علوم پزشکی به دانشجویان حیطه پزشکی دیدی روشن و وسیع در مورد بدن انسان و نحوه پیدایش و تکوین آن ارائه می‌دهد و آنها را در درک بسیاری از ناهنجاری های مادرزادی توانمند می‌سازد.
کتاب جنین شناسی لانگمن یکی از بهترین کتاب های آموزشی جنین شناسی در بسیاری از دانشگاههای معتبر دنیا محسوب می‌شود. ویرایش پانزدهم این کتاب، مطالب ضروری جنین شناسی را به مناسب ترین شکل و خلاصه ترین حالت بدون اشاره به جزئیات غیر ضروری همراه با تصاویری بی بدیل و زیبا ارائه کرده است. 
در این کتاب دانشجو ابتدا با مراحل اولیه تکوین و نحوه تشکیل رویان و جفت آشنا می‌شود و سپس با مطالعه فصول بعدی با تکوین دستگاه های بدن به طور جداگانه آشنا می‌گردد.
در انتهای کتاب نیز توضیحاتی در پاسخ به سوالات انتهای هر فصل ارائه شده است.
در ترجمه کتاب جنین شناسی لانگمن شیرازی سعی شده است تا از اشتباهات معمول ترجمه فارسی کتاب های پزشکی اجتناب شود. به همین جهت متن ترجمه این کتاب بارها مورد بازنگری قرار گرفته است تا خوانندگان گرامی با متنی شیوا و روان به یادگیری مفاهیم علمی بپردازند.

فهرست مطالب جنین شناسی لانگمن اندیشه رفیع

کتاب جنین شناسی لانگمن اندیشه رفیع از دو بخش اصلی با عناوین جنین شناسی عمومی و جنین شناسی دستگاه های بدن تشکیل شده است که هر یک از این دو بخش خود شامل فصولی به شرح زیر می‌باشند.
جنین شناسی عمومی:
مقدمه ای بر تنظیم و پیام رسانی مولکولی؛
گامتوژنزیس: تبدیل شدن سلول های زایا به گامت های نر و ماده؛
هفته اول تکوین: تخمک گذاری تا لانه گزینی؛
هفته دوم تکوین: صفحه زایای دو لایه؛
فصل سوم تکوین صفحه زایای سه لایه ای؛
هفته های سوم تا هشتم: دوره رویانی؛
لوله گوارش و حفرات بدن؛
ماه سوم تا تولد: جنین و جفت؛
نواقص مادرزادی و تشخیص پیش از تولد؛
جنین شناسی دستگاه های بدن:
اسکلت محوری؛
اسکلت عضلانی؛
اندام ها؛
دستگاه قلبی عروقی؛
دستگاه تنفس؛
دستگاه گوارش؛
دستگاه ادراری و تناسلی؛
سر و گردن؛
دستگاه عصبی مرکزی؛
چشم؛
دستگاه پوششی؛
پاسخ پرسش‌ها؛
واژه نامه اصطلاحات کلیدی؛

خرید کتاب جنین شناسی پزشکی لانگمن اندیشه رفیع با تخفیف

در صورتیکه تمایل به خرید کتاب جنین شناسی پزشکی لانگمن اندیشه رفیع با قیمتی مناسب و تخفیف دارید کافیست روی گزینه افزودن به سبد خرید کلیک کنید تا این کتاب را به صورت آنلاین خریداری کرده و در اسرع وقت درب منزل تحویل بگیرید.
همچنین در صورت نیاز به بررسی دیگر ترجمه های این کتاب کافیست به لینک های زیر مراجعه نمایید:
جنین شناسی لانگمن مجیدپور
کتاب جنین شناسی لانگمن عمیدی

 

مشخصات

  • ناشر
    اندیشه رفیع
  • مترجم
    دکتر رضا شیرازی
  • سال چاپ
    فروشگاه اینترنتی متین کتاب آخرین چاپ منتشر شده از کتاب مورد نظر شما را ارائه می‌دهد
برای این محصول دیدگاهی ثبت نشده است
ارسال دیدگاه

دیدگاه شما بعد از تایید توسط مدیریت در بین دیدگاه ها نمایش داده خواهد شد

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.